Filme bune din 2014

Una dintre marile mele pasiuni este cinematografia. Mereu mi-a placut sa ma uit cele mai noi si mai bune filme, sa fiu la curent cu tot ce apare si sa port discutii cu prietenii pe marginea filmelor. Bineinteles, in mod cert impart aceasta pasiunea cu alte cateva milioane de oameni, dar asta nu ma deranjeaza deloc. Din contra.

Anul trecut, trebuie sa recunosc ca am vazut peste 100 de filme, iar majoritatea mi-au placut extraordinar de mult deoarece intotdeauna petrec in jur de o ora pana sa-mi aleg filmul care urmeaza sa ma uit. Intr-adevar, am nimerit si filme proaste, dar de obicei nu le dau nicio sansa si in maxim 15 minute imi dau seama daca un film este bun sau prost, iar pe cele proaste le opresc imediat.

Totusi, cele mai bune filme pe care le-am vazut sunt urmatoarele:

1. Interstellar

Desi toata lumea vorbeste despre el, filmul Interstellar m-a marcat in mod special. Marturiesc ca m-am dus special pentru el la cinema, desi de obicei mi se pare mult mai confortabil sa ma uit la filme din cuibusorul meu caldut unde pot sa opresc oricand filmul pentru o discutie la telefon sau pentru o gustare.
Actiunea filmului este simpla, lineara, dar reuseste sa te prinda intr-un mod absolut fabulos ceea ce mi se pare destul de important in ziua de azi cand toata lumea apeleaza la vechile clisee pentru a starni emotia.



2. La grande bellezza

Desi nu ma pasioneaza deloc limba italiana, trebuie sa recunosc ca acest film s-a ridicat mult peste asteptarile mele si a reusit sa ma captiveze total. Este despre un domn aflat in pragul varstei a 3-a care cu legaturi importante in viata mondena si politica din Italia secolului nostru si care se bucura la maxim de tot ce inseamna high life. Este interesant de urmarit evolutia personajului principal, captiv intr-o iubire veche, care incearca in mod constant sa scape de dupa gratiile care i-au ingradit viata si l-a macinat in totalitate.



3. Lucy

Un film cum rar mai vezi in ziua de azi: o femeie, rapita de un grup de interlopi asiatici, este folosita drept bagaj uman pentru a trece in interiorul stomacului niste pastile minune (droguri) a caror efecte sunt aproape necunoscute. Aceasta substanta, printr-un accident, ajunge in organismul tinerei care devine instant o super-femeie avand capacitati cognitive si fizice supranaturale.



Voi la filme bune v-ati mai uitat?